Abertay Tea for Cardiovascular Health During Menopause
Recruiting
N/A
Interventional Study
Cardiovascular Risk Factor
Vascular Function
Healthy Volunteers Welcome
You do not need to have the condition being studied to take part.
At a Glance
- Age
- 45 – 74
- Sex
- Female
- Study type
- Interventional
- Purpose
- Prevention
- Participants needed
- 44 (estimated)
- Sponsor
- Abertay University · Other
Think this trial could be right for you?
Answer a few quick questions to see if you may meet the eligibility requirements.
Check Your Eligibility
About This Trial
The regular consumption of seaweed, as observed in Japan, is associated to a reduced cardiovascular risk and prolonged life expectancy. Interventional studies have shown that brown seaweed consumption can reduce blood pressure, improve glycaemic control and lipoprotein profiles, although this varies with population, dose, duration and the type of seaweed. Brown seaweed appears the most promising t…
Trial Locations
Loading…
Loading trial locations…
Eligibility Criteria
Inclusion Criteria:
* Postmenopausal status: no menstrual period over the last 12 months
* Regular tea drinkers (at least once a week), willingness to consume 3 cups of English breakfast tea per day for 8 weeks
* BMI between 18.5 and 39.99 kg/m2
Exclusion Criteria:
* Reported history of CVD (myoc…
Contacts